Nieuws - Stichting Bidadari

Voor jongeren met een verstandelijke beperking op Bali

.

Voor het nieuws over de Stichting Bidadari kan je terecht op onze facebook pagina.
Op deze pagina de laatste 5 facebookpaginaberichten.
Je kunt ook naar facebook door op onderstaande knop te klikken.

Tevens kan je op deze pagina een aantal activiteiten van de laatste jaren vinden geillustreerd met foto's.

Hoe stil kan het zijn....?
(juli 2020)
Lovina, het toeristenplaatsje  vlakbij onze Bidadari-school in Selat, ziet er zo verlaten prachtig uit.  Maar voor de bevolking is het een ramp. Al maanden kan er niets worden verdiend. Alle hulp blijft dus nog steeds welkom! Klik hier

Reparatie dak
(zomer 2020)
Met een donatie (verjaardagsgeld) van een stel dat op cadeautjes vlak geen wensen had, zou deze zomer het dak van de school worden gerepareerd. Door ziekte bij degenen die het werk op zich zouden nemen loopt het herstel vertraging op. Zodra het mogelijk is wordt het werk weer opgepakt.

Tafelkleed kleuren en vriendschapsarmbandjes maken met Maura, Marlowe en Willow
(februari 2020)
Marlowe  bezocht samen met zijn zusje Willow en zijn moeder Maura, het schooltje  dat zij een warm hart toedragen. Er werd hard samengewerkt om het grote  meegebrachte tafelkleed helemaal ingekleurd te krijgen. Nog een hele  klus! Zijn vader Humphrey, die helaas in Engeland moest blijven, had ook  een aandeel geleverd. Hij had voor de malletjes gezorgd waarmee heel  simpel (je moest tot 3 kunnen tellen...) vriendschapsarmbandjes konden  worden gemaakt. Hier werd door de leerlingen heel serieus aan gewerkt.  Willow bood waar nodig graag haar hulp aan. Maar er was ook veel ruimte  voor plezier!

Schoolbezoek en schoolreisje met Ingrid, Lindy, Ate, Joeri, Maurice, Rachel, Wim, Djalila en Peggy
(juli 2019)
Met  een best grote delegatie vanuit alle windhoeken van Nederland werd het  jaarlijkse bezoek gebracht aan Bidadari Bali. Ingrid schoot heel  natuurlijk in haar 'schooljuffen-rol' en dochter Lindy had zo in haar  moeders voetsporen kunnen treden. Ter afsluiting van de schooldag werd  er -volgens goed gebruik- samen gezongen en gedanst. Elk jaar verwachten  de leerlingen aan het eind van het schoolbezoek een nieuw lied te leren  van de bezoekers, met bijbehorend dansje. Het dansje werd echter  bewaard voor het schoolreisje. Op het strand van Lovina leerde Djalila  de leerlingen en de juffen en meester de macarena. Het trok veel  bekijks, maar was een groot succes!